Logowanie społecznościowe

Ten tekst przeczytasz w 3 min.

Znajdziesz tu odpowiedzi na pytania:

1. Czym jest logowanie społecznościowe i co daje?
2. Jak włączyć logowanie społecznościowe w Goldsaverze?
3. Jak rozłączyć konto społecznościowe od Goldsavera?
4. Czy logowanie społecznościowe jest bezpieczne?

W skrócie

  • Logowanie społecznościowe to wygodny sposób logowania się do serwisów internetowych poprzez połączenie ich z kontami w serwisach społecznościowych.
  • W Goldsaverze istnieje możliwość połączenia z kontem Google i/lub Facebook.
  • Należy pamiętać o higienie bezpieczeństwa swoich kont społecznościowych. Warto stosować uwierzytelnianie dwuskładnikowe zarówno w kontach społecznościowych, jak i w samym Goldsaverze. 
  • Proces łączenia i rozłączania kont społecznościowych z kontem Goldsaver jest bardzo prosty i szybki.

Czym jest logowanie społecznościowe i co daje?

Logowanie społecznościowe jest to logowanie za pośrednictwem konta w serwisie społecznościowym. Na obecną chwilę z kontem w Goldsaverze można powiązać konta Google lub Facebook.

Jeśli mamy powiązane konto Google lub Facebook, na urządzeniu, na którym próbujemy się zalogować do Goldsavera nie będziemy musieli podawać loginu i hasła. Wybieramy opcję „Zaloguj przez Google” lub „Zaloguj przez Facebook”.

Konta społecznościowe przeważnie mamy zalogowane na urządzeniach, z których korzystamy na co dzień – telefon, prywatny komputer – w związku z czym, możemy bezpiecznie logować się do Goldsavera, bez konieczności każdorazowego wpisywania loginu i hasła.

Należy jednak pamiętać, że takie połączenie będzie bezpieczne tylko wówczas, jeżeli dbamy o higienę bezpieczeństwa kont społecznościowych. Warto skonfigurować w nich dwuskładnikowe uwierzytelnianie (2FA), które również posiada Goldsaver.

Dowiedz się więcej o dwuskładnikowym uwierzytelnianiu

Jak włączyć logowanie społecznościowe w Goldsaverze?

Aby włączyć logowanie społecznościowe w Goldsaverze, należy zalogować się na swoje konto, a następnie przejść do zakładki „Ustawienia konta”. Tam znajdziemy m.in. „Ustawienia logowania społecznościowego”. Obecnie istnieje możliwość powiązania z kontem Google oraz z kontem Facebook. 

Aby powiązać konto w Goldsaverze z kontem społecznościowym, należy kliknąć przycisk „Powiąż z kontem Google” lub “Powiąż z kontem Facebook”, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami. Jeśli nie jesteśmy zalogowani do swojego konta społecznościowego, będziemy musieli się zalogować i wyrazić zgodę na powiązanie.

Jak rozłączyć konto społecznościowe od Goldsavera?

Czasem może się zdarzyć, że z jakiegoś powodu będziemy chcieli rozdzielić swoje konto społecznościowe z kontem w Goldsaverze. I taka możliwość również istnieje.

W tym celu wystarczy wejść do zakładki „Ustawienia konta” i ustawień logowania społecznościowego. Jeśli dotychczas mieliśmy powiązane konto, będzie dostępna możliwość „Usuń powiązanie z kontem Google/Facebook”.

Rejestracja przy użyciu konta społecznościowego

Logowanie społecznościowe nie tylko umożliwia powiązanie istniejącego konta w Goldsaverze z kontem w serwisie społecznościowym. Z pomocą konta Google lub Facebook można również dokonać rejestracji konta w Goldsaverze. 

W tym celu, po naciśnięciu przycisku “Zarejestruj się”, należy wybrać opcję “Zarejestruj się przez Google” lub “Zarejestruj się przez Facebook”.

Jeśli do tak utworzonego konta będziemy chcieli zalogować się także „tradycyjnie”, czyli z użyciem loginu i hasła, będziemy musieli skorzystać z opcji “Przypomnij hasło” przy logowaniu. Mail do resetowania hasła zostanie wysłany na adres e-mail, na który zarejestrowane było konto Google lub Facebook.

Czy logowanie społecznościowe jest bezpieczne?

Logowanie społecznościowe jest bezpieczne, o ile dbamy o higienę bezpieczeństwa swoich kont społecznościowych. W przeciwnym wypadku przejęcie Twojego konta społecznościowego umożliwi nieupoważnionej osobie zalogowanie się do sklepu Goldsaver. 

Aby tego uniknąć pamiętaj o korzystaniu z uwierzytelniania dwuskładnikowego zarówno w sklepie Goldsaver, jak i na swoich kontach społecznościowych.

O bezpieczeństwo Twojego złota dbamy także poprzez:

  • brak możliwości samodzielnego wyedytowania danych osobowych i numeru PESEL w Goldsaverze,
  • brak możliwości sprzedaży złota i przelania pieniędzy na niezweryfikowany rachunek bankowy. O tym, jak zweryfikować rachunek bankowy przeczytasz tutaj.

Dowiedz się więcej na temat tego, jak dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów.  

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Masz pytanie, a nie znalazłeś odpowiedzi?
Napisz do nas

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.