W skrócie
- Goldsaver.pl to polski sklep i na obecnym etapie jego rozwoju mogą z niego bez ograniczeń korzystać obywatele Polski, posiadający numer PESEL i adres w Polsce. Jednak sukcesywnie wprowadzamy udogodnienia umożliwiające dokonywanie zakupów także za granicą.
- Zakupów mogą dokonywać także obcokrajowcy posiadający polski PESEL oraz Polacy przebywający za granicą.
- Płatności można dokonywać zarówno z rachunków zagranicznych i w walutach obcych, jednak wiąże się to z przewalutowaniem.
Zakupy dokonywane przez obcokrajowców
W sklepie Goldsaver.pl zakupy mogą robić zarówno obywatele Polski, jak i obcokrajowcy. Jednak warunkiem koniecznym do zakończenia procesu rejestracji w sklepie Goldsaver jest posiadanie polskiego numeru PESEL.
Informacje o tym, jak uzyskać numer PESEL będąc cudzoziemcem, znajdziesz na portalu gov.pl.
Zakupy dokonywane za granicą
Przebywając za granicą można dokonywać zakupów w sklepie Goldsaver.pl. Warunkiem koniecznym jest numer PESEL oraz polski adres, ponieważ obecnie nie prowadzimy jeszcze wysyłki złota za granicę. Polski adres jest wymagany, ale jest to tylko adres rozliczeniowy – do wystawienia faktury. Nie musi to być adres pod którym faktycznie mieszkamy.
Można natomiast:
- wprowadzić zagraniczny numer telefonu,
- upoważnić do odbioru sztabki osobę w Polsce – notarialnie lub przy wizycie w jednym z salonów sieci Goldenmark,
- przechowywać gotową do odbioru sztabkę u nas do czasu, aż będziesz miał możliwość odebrać ją w Polsce.
Płatności z zagranicy
Istnieje możliwość dokonywania płatności z zagranicznych rachunków oraz w obcej walucie. Musisz mieć jednak na uwadze, że płatności te będą przewalutowane na PLN wg kursów banków, co może mieć wpływ na ostateczną ilość zakupionego złota.
Płatności w sklepie Goldsaver można dokonywać także za pomocą aplikacji Revolut. Obecnie nie ma jeszcze możliwości płacenia za pomocą kart płatniczych.
Śledź naszą stronę Plany i zmiany lub zapisz się do newslettera, aby być informowanym o wszystkich zmianach wprowadzanych w sklepie Goldsaver.pl.
witam
w jakis sposob mozna zaplacic przez aplikacje Revolut
Cześć Krzysztof, aby zapłacić w Goldsaverze Revolutem, należy:
1. Po zalogowaniu do sklepu kliknąć przycisk „Kupuj taniej” w prawym górnym logu
2. Przeczytać i zaakceptować regulamin
3. Następnie wyświetlą się dane do zlecenia stałego: nr rachunku, tytuł przelewu z indywidualnym identyfikatorem klienta
4. Zrobić przelew z Revoluta na te dane.
Niestety nie ma jeszcze bezpośredniej integracji z Revolutem.
Czy mieszkając poza granicami kraju, po zakupie złota będę musiała złożyć zeznanie podatkowe w Polsce z tegoż zakupu? Nawet jeśli nie rozliczam się podatkowo w kraju od ponad 10 lat.
Cześć Klaudia, są tutaj trzy kwestie:
1) Goldsaver nie prowadzi sprzedaży za granicę. Można kupić zza granicy posiadając polski pesel i odebrać w Polsce (opisane w powyższym artykule). Jeśli w Twojej sytuacji jest to możliwe, to:
2) w przypadku złota praktycznie nie ma podatków. Jedyny wyjątek, to gdy sprzedaż Z ZYSKIEM nastąpi przed upływem 6 miesięcy od zakupu. Więcej tutaj: https://goldsaver.pl/blog/artykul/zloto-i-podatki/
3) Punkt 2 dotyczy Polski. Jeżeli jesteś rezydentką podatkową innego kraju, powinnaś upewnić się, jak te kwestie wyglądają lokalnie. Jeśli wygląda to tak, jak w Polsce, problem podatków przy złocie praktycznie nie istnieje.
Czy osoby zadłużone, zarejestrowane w KRD Lub BIC. Mogą obawiać się zajęcia komorniczego (środków finansowych lub złota)? Czy, wymagany przy rejestracji numer. PESEL, służy do identyfikacji osób zadłużonych???
Numer PESEL służy zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa naszych klinetów – dzięki niemu, w sytuacji utraty danych dostępowych do konta, można później je odzyskać. Osoby zadłużone, zarejestrowane w różnych rejestrach, jeśli mają jakieś wątpliwości i obawy o zajęcie komornicze, to powinny skonsultować się z prawnikiem. Przykro nam, ale nie udzielamy porad prawnych. Jesteśmy sklepem.
Dzien dobry,
widzę, że można dokonywać zapłaty z konta revolut jak również podawać zagraniczny numer telefonu. Gdy chcę dokonać transakcji, nie jest to jednak możliwe, dlaczego?
Hej Klaudia, wszystko się zgadza – można płacić Revolutem. Trudno jednoznacznie stwierdzić, co w tej sytuacji było problemem. Prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta (bok@goldsaver.pl) celem uszczegółowienia problemu.