Oskar Pietuszewski ponownie został laureatem plebiscytu „Złoty Chłopak”, organizowanego wspólnie przez portal Meczyki.pl i sklep internetowy Goldsaver.pl. Młody zawodnik Jagiellonii Białystok okazał się bezkonkurencyjny zarówno w sierpniu, jak i we wrześniu. Dzięki temu znowu otrzyma od Goldsavera sztabkę złota i pamiątkową statuetkę.

W tym sezonie kibice Ekstraklasy po raz pierwszy mogą wybierać laureata plebiscytu „Złoty Chłopak”. To nagroda dla najlepszego młodzieżowca na polskich boiskach w danym miesiącu.
W sierpniu bezkonkurencyjny okazał się Oskar Pietuszewski. 17-latek z Jagiellonii Białystok zdobył 59 procent głosów, dzięki czemu otrzymał od Goldsavera sztabkę złota i pamiątkową statuetkę.
– To jest na pewno najbardziej utalentowany piłkarz, z którym pracowałem w tak młodym wieku – przyznał bez wahania trener białostockiego klubu, Adrian Siemieniec, w rozmowie z FootTruckiem.
Oskar Pietuszewski pierwszym „Złotym Chłopakiem”
Sierpień dla Pietuszewskiego był świetnym miesiącem. Na ligowych boiskach dopisał do swojego dorobku kolejne trafienie, Jerzy Brzęczek znalazł dla niego miejsce w reprezentacji U-21, a ostatniego dnia miesiąca kibice Ekstraklasy i widzowie Meczyków wyróżnili młodego gracza tytułem „Złotego Chłopaka”.
– Mamy nadzieję, że dla Oskara to będzie dodatkowa motywacja do kolejnych sukcesów. Chcemy wspierać młodych ludzi, którzy dzięki pracy, pasji i konsekwencji potrafią błyszczeć na boisku. Złoto jest symbolem trwałej wartości, a my wierzymy, że talenty wyróżnione w plebiscycie „Złoty Chłopak” również mają potencjał, by utrzymywać świetną formę piłkarską przez lata – mówi Marta Dębska, ekspertka Goldsaver i Goldenmark.
Pietuszewski, jako pierwszy laureat plebiscytu „Złoty Chłopak”, otrzymał od Goldsaver.pl sztabkę złota i pamiątkową statuetkę. Utalentowanemu piłkarzowi przekazał ją osobiście Łukasz Gikiewicz, były napastnik m.in. Śląska Wrocław, z którym zdobył Mistrzostwo Polski i jordańskiego klubu Al-Faisaly Amman.
Kto następnym „Złotym Chłopakiem”?
Dla Oskara Pietuszewskiego to już całkiem niezły start do pierwszych inwestycji. Tym bardziej, że gracz Jagi ponownie zwyciężył w naszym plebiscycie i w niedzielę 5 października został wybrany „Złotym Chłopakiem” września, zdobywając 62 procent głosów! A to oznacza, że wkrótce dostanie od Goldsavera kolejną sztabkę królewskiego kruszcu.
– Jeśli chodzi o moje finanse, to konsultuję temat zawsze z mamą, która trzyma pieczę nad tym, by mądrze zarządzać pieniędzmi. Na pewno będę chciał je inwestować, warto zacząć nawet od małych kwot, tak by mieć z nich pożytek w przyszłości – podkreśla Oskar Pietuszewski.
Jak działa plebiscyt „Złoty Chłopak” organizowany wspólnie przez Goldsaver.pl i portal Meczyki.pl? Co miesiąc dziennikarze redakcji sportowej wyłaniają kilku nominowanych piłkarzy. A o zwycięstwie decydują widzowie w głosowaniu na żywo podczas niedzielnego programu „Pogadajmy o piłce” na kanale YouTube Meczyków.
Kuba Błaszczykowski: młodzi piłkarze potrzebują wsparcia
Ambasadorem marki Goldsaver jest Kuba Błaszczykowski, który – podobnie jak Pietuszewski – z przytupem wszedł na ekstraklasowe boiska. Zabłysnął w barwach krakowskiej Wisły, skąd szybko wyruszył na podbój Europy, przenosząc się do Dortmundu. Resztę historii każdy kibic w Polsce zna doskonale.
Były kapitan reprezentacji Polski może jednak świecić przykładem nie tylko dzięki swojej boiskowej karierze. Uwagę zwraca też, jak zarządzał swoimi finansami. W przeciwieństwie do wielu gwiazd sportu, Błaszczykowski nie musi się dziś martwić o stan konta – a wszystko dzięki edukacji finansowej.
– U mnie zaczęło się od książki. Dostałem pod choinkę „Jak zarobić pierwszy milion nie kradnąc”. Musiałem wypełniać tabelki i planować finanse. I tak to ruszyło – wspomina były piłkarz i zaznacza, że edukacja dotycząca inwestowania powinna być traktowana przez kluby i zawodników bardzo poważnie. – Myślę, że wielu chłopakom taka edukacja po prostu by pomogła. Warto się zastanowić, czy nie przeprowadzić takich szkoleń – kończy Błaszczykowski.
Kuba Błaszczykowski: nigdy nie zapomnę zakończenia kariery

Jako Communications Manager w Goldsaverze, dba o wizerunek marki. Zarządza mediami społecznościowymi, prowadzi działania z obszaru PR, media relations i influencer marketingu oraz tworzy treści na potrzeby różnych kanałów komunikacyjnych. Po godzinach pochłania go sport: amatorsko uprawia triathlon, jest zapalonym snowboardzistą i początkującym surferem.