Polskie kluby mają za sobą najlepszy w historii sezon na europejskich boiskach. Łącznie nasze zespoły zdobyły rekordowe 11.750 punktów w rankingu krajowym UEFA, zajmując w nim 15. miejsce. Dzięki temu, w sezonie 2026/27 aż 5 rodzimych drużyn zagra w europejskich pucharach, w tym dwie w eliminacjach Ligi Mistrzów.

Niedawno informowaliśmy, że polska Ekstraklasa bije rekordy frekwencji, przyciągając na stadiony coraz więcej widzów. Okazuje się, że ten sezon zapisze się w annałach rodzimego futbolu także pod innym względem.
Jak informują przedstawiciele PKO BP Ekstraklasy, to był historyczny sezon polskich zespołów w europejskich pucharach. Nasze kluby zdobyły rekordowe 11.750 punktów w rankingu krajowym UEFA, zajmując w nim 15. miejsce.
𝙃𝙞𝙨𝙩𝙤𝙧𝙮𝙘𝙯𝙣𝙮 𝙨𝙚𝙯𝙤𝙣 𝙥𝙤𝙡𝙨𝙠𝙞𝙘𝙝 𝙠𝙡𝙪𝙗𝙤́𝙬 𝙬 𝙀𝙪𝙧𝙤𝙥𝙞𝙚! 🇵🇱⚽
— PKO BP Ekstraklasa (@_Ekstraklasa_) April 18, 2025
W czwartek @LegiaWarszawa i @Jagiellonia1920 zakończyły swoje świetne kampanie w @Conf_League na etapie ćwierćfinałów. Tym samym 𝙋𝙤𝙡𝙨𝙠𝙖 𝙠𝙤𝙣́𝙘𝙯𝙮 𝙨𝙚𝙯𝙤𝙣… pic.twitter.com/lDUF873RtT
Na ten końcowy wynik złożyły się występy 10 zespołów w minionych 5 latach, a dzięki temu w sezonie 2026/27 aż 5 polskich drużyn zagra w europejskich pucharach, w tym dwie w eliminacjach Ligi Mistrzów UEFA.
Za 87% punktów zdobytych przez Polskę odpowiada w tym sezonie Legia Warszawa – 5.250 pkt i Jagiellonia Białystok – 5.000 pkt. Dzięki nim po 33 latach dwie polskie drużyny zagrały w 1/8 finału tej samej edycji międzynarodowego turnieju i pierwszy raz od sezonu 1969/70 w ćwierćfinale – podaje PKO BP Ekstraklasa.
Świetne występy polskich drużyn w Europie
Legia i Jagiellonia dotarły do ćwierćfinału Ligi Konferencji UEFA. Stołeczny klub musiał uznać w nim wyższość londyńskiej Chelsea FC (przegrywając 0:3 w Warszawie i wygrywając 2:1 na wyjeździe), a drużyna z Podlasia odpadła z Realem Betis (0:2 w Sewilli i 1:1 w Białymstoku).
Do tegorocznej puli swoje dołożyły też Wisła Kraków (1.000 pkt) i Śląsk Wrocław (0.500 pkt). A w ciągu minionego pięciolecia rodzime drużyny zebrały łącznie 35.000 punktów, co zaowocowało awansem na 15. miejsce w rankingu krajowym UEFA.

„Biała Gwiazda” najpierw rywalizowała w eliminacjach Ligi Europy UEFA, a przygodę w pucharach zakończyła na IV rundzie eliminacji Ligi Konferencji, ulegając Cercle Brugge. Pierwszoligowiec przegrał w Krakowie aż 1:6, ale w rewanżu wygrał w Belgii 4:1, więc do dogrywki zabrakło zaledwie dwóch goli.
Z kolei wicemistrz Polski pożegnał się kwalifikacjami Ligi Konferencji na etapie III rundy, odpadając po emocjonującej rywalizacji ze szwajcarskim FC Sankt Gallen. Wrocławianie ponieśli porażkę 0:2 na wyjeździe, a w stolicy Dolnego Śląska zwyciężyli 3:2. W dwumeczu byli więc słabsi tylko o jedną bramkę.
Kuba Błaszczykowski o edukacji finansowej piłkarzy
Kuba Błaszczykowski, legendarny gracz Wisły Kraków, a obecnie ambasador Goldsavera, w rozmowie z Martą Dębską – ekspertką rynku złota w Grupie Goldenmark, przyznaje, że nie spotkał się ze wsparciem w edukacji finansowej zawodników ze strony klubów piłkarskich. Uważa jednak, że warto o ten aspekt zadbać.
Myślę, że akurat jeśli chodzi o naszą dyscyplinę sportową, wielu chłopakom taka edukacja by po prostu najzwyczajniej w świecie pomogła. Warto by było się zastanowić, czy nie przeprowadzić w klubach takich szkoleń czy takiej edukacji – mówi Kuba Błaszczykowski.
Dlatego właśnie tak ważne jest – zdaniem tego wybitnego piłkarza i byłego kapitana reprezentacji Polski – aby sportowcy uczyli się finansów samodzielnie, korzystając z wiedzy doradców lub poprzez praktykę. Radzi, aby zaczynać od czytania książek i interesowania się rynkami finansowymi.
Piłkarze nie zastanawiają się nad tym, co będzie w przyszłości i co najlepiej zrobić, żeby w tej przyszłości mieć ten sam komfort, który mają w trakcie kariery. Jest wiele przykładów, że zawodnicy nie poukładali życia w momencie, w którym grali. I potem mają problem – zauważa Błaszczykowski.
Kuba Błaszczykowski o inwestowaniu, edukacji finansowej i budowaniu stabilnej przyszłości

Jako Communications Manager w Goldsaverze, dba o wizerunek marki. Zarządza mediami społecznościowymi, prowadzi działania z obszaru PR, media relations i influencer marketingu oraz tworzy treści na potrzeby różnych kanałów komunikacyjnych. Po godzinach pochłania go sport: amatorsko uprawia triathlon, jest zapalonym snowboardzistą i początkującym surferem.